Teksty bez polotu, z kiepską polszczyzną, okraszone zdjęciami autorskimi.

Zapraszam na nowy

Zapraszam na nowy adres bloga: sojka.ptica.rs

Преведи Przetłumacz

sobota, 27 sierpnia 2011

Kulinarnie - postne faszerowane papryki

Od czasu do czasu, uraczę blog dokumentacją moich wybryków kulinarnych. Nie jestem mistrzem patelni, a moja kuchnia to mieszanka przepisów polskich, serbskich i kuchni ogólnej :) A to znaczy, że nie specjalnie trzymam się jakiś konkretnych reguł, rzadko zapisuję przepis, a sprawdzone dania za każdym razem muszę odtwarzać na nowo. 

W związku z tym, że ja i A. pościmy w środy i piątki, część przepisów będzie postnych, czyli bez wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego (zero jajek, mleka, mięsa, sera...)
Ponieważ ostatnio przywieźliśmy ze wsi ogromne ilości papryk, pomidorów, bakłażanów, kukurydzy i innych płodów ziemi, gotowanie jest banalnie proste.

Taki też będzie ten przepis na zapiekane faszerowane papryki.


- 9 papryk do faszerowania np. żółte
- 5 pomidorów
- 1 mały bakłażan
- 1 marchewka
- 2 średnie cebule
- 2 papryki innego koloru niż do faszerowania np zielone, czerwone
- 1/2 ostrej papryczki jeśli ktoś lubi
- olej
- szklanka ryżu
- przyprawy (sól, pieprz, oregano, bazylia)





Zaczynamy od obrania bakłażana. Potem kroimy go na grube talary, solimy i odstawiamy z boku by puścił sok. Następnie zajmujemy się paprykami, odkrajamy czapeczki, czyścimy z pestek. Nastepnie szatkujemy pozostałe warzywa, jak najdrobniej. Bakłażana płuczemy z soli, kroimy w drobną kostkę.


Następnie cebulę podsmażamy, dodajemy pomidory (najlepiej bez skórki, ja tym razem zapomniałam), gdy pomidory puszczą sok dodajemy pozostałe warzywa, gdy sos zgęstnieje przyprawiamy. 
W tym samym czasie gotujemy ryż, szklanka lub nawet pół. Jak ktoś lubi może dodać szczyptę vegety.


Na końcu pozostaje nam już tylko napełnić papryki farszem (mieszamy w dowolnych proporcjach ryż z sosem), przykrywamy czapeczkami i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok godzinę. Ja tak naprawdę wyciągam danie z piekarnika, gdy skórka papryk pomarszczy się i zbrązowieje, czasem papryki są gotowe wcześniej, czasem trwa to dłużej niż godzinkę.


Zdjęcie efektu końcowego nie jest powalające, ale zapomniałam zrobić zdjęcie po wyjęciu z piekarnika. Tyle zostało z obiadu :)

Podane proporcje są oczywiście na oko, z tego co podałam planowałam obiad dla trzech osób, farszu wyszło więcej niż potrzebowałam, ale też się zjadł. 
Polecam wszelkie opcje faszerowania papryk warzywami, mięsem mielonym, serem i wszelkimi innymi składnikami. Faszerowane papryki, nie muszą być pieczone, można je również gotować.
Świetne są też faszerowane pomidory, szybciej się pieką, a kombinacja pomidora z fetą i szpinakiem jest rewelacyjna :)

Smacznego - Пријатно

4 komentarze:

  1. Woww, this one from the oven is so good :) How did you manage to take that picture?

    I don't know Polish, but I know your cuisine- mmm... my favorite restaurant for free ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I sense a linguistic challenge by Bojana! My english is so, so, so bad that I'd rather prefer to write in Serbian :)

    Only one more sentence just for you: My cooking is getting better and better (because of that I cook more often so don't be mad nex time) but your dishes are quite good :)

    see you on next comments

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny blog, no i przepis kulinarny czy ten o rakii super :-)Byłem ponad rok w BiH i takie odświeżenie historii jest bardzo fajne. Gdzieś tez miałem foty ze świniopeczenia,oj sie działo !Jest co wspominać :-) Tak trzymaj, goraco pozdrawiam

    Wiesiek

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi miło :) Przepisów "jedzeniowych" będzie więcej pewnie przed świętami... Czytaj, komentuj, krytykuj :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Powiazane teksty... Plugin for WordPress, Blogger...