Teksty bez polotu, z kiepską polszczyzną, okraszone zdjęciami autorskimi.

Zapraszam na nowy

Zapraszam na nowy adres bloga: sojka.ptica.rs

Преведи Przetłumacz

wtorek, 21 lutego 2012

Trufle

Ostatnio obchodziłam urodziny. Spędziłam jej w dużej mierze na kiermaszu rękodzieła wraz z moimi filcami i potłuczonymi filiżankami... Jako, że ostatnio rozwinęłam moje umiejętności kulinarne, tak też postanowiłam z okazji urodzin zrobić trufle i poczęstować nimi zarówno kreatywne koleżanki jak i klientów. Czekoladowe kulki okazały się strzałem w dziesiątkę i kilka osób poprosiło mnie o przepis. Przepis sam w sobie jest banalnie prosty, zaczerpnęłam go ze strony Kwstia Smaku.
A teraz przepis po serbsku :)


После кратког увода за читаоце који не говоре српски, следи рецепт за моје рођенданске труфле. Рецепт сам по себи је јако прост и не захтева неких специјалних кухињских вештина... Рецепт сам узела са једног пољског сајта Kwstia Smaku (буквално преведено: ствар укуса, питање укуса). Сајт је препун фантастичних идеја за обична/необична јела, са одличним сликама, детаљним описима поступака и многим коментарима. 

Труфле од беле чоколаде ( рецепт на пољском):

Састојци за 20 комада
- 240 грама беле чоколаде ( ја сам купила једну милку, једну белу чоколаду бамби са плазма кексом и још мало беле чоколаде на меру)
-1/4 чаше слатке павлаке 36% млечне масти (чаша је 250 ml, ја сам купила павлаку од Имлека - Моја Кравица)
-1 кашичица светлог рума ( није обавезно, ако немате рума боље да не додајете неки други алкохол)
За ваљање шта год вам падне на памет: шећер у праху, кокос, бадем, какао, слатке перлице (ове украсне).

- Чоколаду ломимо на комадиће и топимо. Ја обично стављам металну чинију на шерпу са кључајућом водом.
-Додајемо павлачицу и рум и добро мешамо и то је то! Сада можете да преспете масу у две мање чинијице и у једну ставите бадем а у другу мало кекса или оставите је чисту.
-Ставити у фрижидер да се охлади око 3 сата, проверавајте повремено да вам се не стегне превише... по потреби сачекајте још сат, два.
-Када се смеса стегне, брзо правите куглице и ваљате их у кокосу, какао итд.
-Стављате у корпице
-Држите у фрижидеру до момента кад их служите

Труфле од црне чоколаде (рецепт на пољском)
-200 грама црне чоколаде (што више % какаоа то боље!)
-200 ml слатке павлаке 36%
-6 кашика браон шећера
-4 кашике маслаца

-Чоколаду ломимо на комадиће и топимо као и за беле труфле
-Мутимо павлачицу заједно са шећером да добијемо чврст шлаг
-Шлаг треба да закувамо (знам, и мени је то чудно, али питала сам ауторку и рекла је да тако треба)
и додајемо помало до чоколаде, истовремено све мутимо.
-Када се чоколада и павлачица споје у једу масу, додајемо полако по кашичицу маслаца и даље мутимо.
-и то је то :) опет можемо да поделимо масу на две три посудице и додајемо шта хоћемо, можемо да додамо мало кафе (инстант), мало чилија, бадем, лешник, плазму...
-стављамо у фрижидер и чекамо 4-5 сати.
-Правимо куглице, ваљамо у кокосу, пистаћима, бадему, какаоу... и voilà!


У принципу Труфле не морате да обликујете у лепе куглице, Труфле могу да буду и неправилних облика :)

Ево слика да се подсетимо како је то мени испало. Од те количине чоколаде добила сам скоро 60 куглица...





4 komentarze:

  1. E onu belu sam probala i odlična je za sve pare ... nisam smela da se navadim na kolače ne bi niko drugi ni probao .... predobri ...

    OdpowiedzUsuń
  2. И мени беле биле су најбоље. Следећипут... можда торта ? http://www.kwestiasmaku.com/desery/czekolada/torcik_truflowy/files/page107_7.jpg

    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! pojawilam sie tutaj przez totalny przypadek i jestem bardzo zaskoczona, ze moge poczytac o zyciu Polki w Novi Sad. Ja zawsze wiedzialam, ze gdzies tutaj w Serbii jest nas wiecej :) Pozdrawiam goraco z Belgradu

    OdpowiedzUsuń
  4. He he jest nas może i więcej niż sądzimy :) Pozdrawiam, wpadaj od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń

Powiazane teksty... Plugin for WordPress, Blogger...